Wednesday, June 17, 2009

BBC Perisan

BBC

گزارش های اولیه از راهپیمایی روز چهارشنبه در میدان هفت تیر و خیابان های اطراف آن در تهران حاکی است که ده ها هزار تن در اعتراض به نتایج انتخابات به خیابان های پایتخت ایران آمده اند.

بر اساس این گزارش ها، جمعیت در فاصله میان میدان ولی عصر و میدان هفت تیر و خیابان های اطراف با پلاکارد حضور یافته اند اما کمتر شعار می دهند.

هنوز گزارشی از برخورد احتمالی با این تظاهرات منتشر نشده است.

در این حال میرحسین موسوی، یکی از نامزدهای جناح اصلاح طلب در انتخابات اخیر که به نتایج اعلام شده توسط وزارت کشور معترض است، در نامه ای به شورای عالی امنیت ملی نسبت به حمله لباس شخصی ها به معترضان در روزهای اخیر اعتراض کرده است.

آقای موسوی در نامه خود نوشته است: "طی ایام اخیر به کرات مشاهده می شود که همردیف با قوای انتظامی، افرادی بدون لباس فرم، بدون نشان مشخص و بدون جایگاه قانونی معین با سلاح سرد (از قبیل شلنگ، چماق، زنجیر، میله آهنی و...) و گاهی سلاح گرم در سطح شهر ظاهر می شوند و قبل از نیروی انتظامی به صفوف تظاهرکنندگان حمله می کنند".

او نوشته است که این گروه علاوه بر "تحریک اجتماعات" به تخریب اموال و وسایل نقلیه مردم می پردازند.

بر اساس مفاد نامه آقای موسوی، حضور این افراد با لباس شخصی نشان می دهد که "نیروی انتظامی از مغایرت اعمال خود با شأن و وظیفه قانونی اش" اطلاع دارد و حاضر نیست مسئولیت این اعمال را بپذیرد.

آقای موسوی از شورای عالی امنیت ملی خواسته است برای کمک به حفظ آرامش، از مداخله افراد لباس شخصی جلوگیری کند.

در این حال مجمع روحانیون مبارز از فرمانداری تهران خواسته است مجوزی برای راهپیمایی معترضان در روز شنبه ۳۰ خرداد صادر کند.

بر اساس گزارش سایت رسمی مجمع روحانیون مبارز، نمایندگان ستاد آقای موسوی هم در سراسر کشور در خواست های مشابهی به استانداری ها و فرمانداری ها خواهند داد.

مهدی کروبی هم با صدور اطلاعیه ای از مردم تهران دعوت کرده است صبح جمعه ۲۹ خرداد با لباس سیاه "به نشانه سوگواری برای شهدای راه جمهوریت نظام اسلامی ایران" در مسیر میدان هفت تیر تا نمازجمعه تهران حاضر شوند.

نماز جمعه این هفته تهران را آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران اقامه خواهد کرد.

پیش تر میرحسین موسوی هم با انتشار بیانیه ای از مردم خواسته بود ظهر روز پنجشنبه ۲۸ خرداد "به هر صورت ممکن، اعم از اجتماع در مساجد و تکایا با استفاده از نمادهای سوگواری" با بازماندگان کشته شدگان حوادث اخیر همدردی کنند.

او گفته است خود نیز در این مراسم شرکت خواهد کرد.

1 comment:

  1. lotfan sitii ke aks haro upload mikonid avaz konid
    fil- ter. ee!dide nemishe
    merci

    ReplyDelete